IN NEW YORK CITY

  2013-04-22 / 02:52:00 / Livet som au pair /
Hej allihop! Idag har varit en rolig dag, började dagen med en god bagel med tonfiskröra(lite roligt att min värdpappa hade varit och handlat det när vi pratade om det på skype innan att jag kunde göra det själv) sen så gjorde jag mig ordning och lekte med Zoe, sen tog jag, min värdmamma, Zoe och den äldsta tjejen bilen in till New York City, vi började dagen med att åka karusellen inne på Toys R Us, har aldrig gjort det förr så det va roligt att uppleva det! Sen gick vi till M&M butiken, handlade några M&M's där och sen så gick vi till en butik med massor av dockor för Zoe skulle köpa en, det är väldigt dyra dockor som har en historia, några dockor var födda under 1940-talet osv. sen fins det en bok till varje docka så man vet hennes historia, du kan även ta med din docka till affären så att dockan kan få en håruppsättning eller om du vill att din docka ska bli klippt, du kan även gå dit och äta lunch med din docka eller köpa matchande outfits, helt sjukt men riktigt roligt. Efter det så tog vi en sån här cykel tur(ni vet när man sitter bakom i en liten vagn och någon cyklar) rolig upplevelse att få åka sådär genom new york! Vi åt sedan på ett jätte coolt ställe där servitriserna sjöng, har filmat så ska försöka lägga upp video.. Sen begav vi oss till Dylan's Candy Bar, jätte stor godisbutik men hur mycket godis som helst.
Nu är vi hemma och jag ska snart gå och lägga mig, imorgon är det dags för jobb och sen på kvällen ska en tjej som bor i närheten hämta upp mig och vi ska åka och fika, hon är svensk så det ska bli jätte roligt att träffa någon!
 
Här åker vi parisehjulet
Det börjar bli riktig vår i New York
M&M store
Dom hade olika länder och jag hittade lilla Sverige
Naked Cowboy.. Inga kommentarer haha
Här har vi affären där man kan köpa dockorna
Dylan's Candy Bar
Inne på Dylan's Candy Bar var där massor av olika burkar som kändisar hade fyllt med sitt favorit godis samt att dom hade signerat burken.. Linnéa, köp detta godis till nästa dejt med Adam Brody!
 
Och min värdmamma kom precis ner till mig och den äldsta dottern för vi sitter och tittar på tv, så sa hon att precis innan Zoe skulle sova så hade hon sagt "Do you know what mommy? I really like Elin". Så glad jag blev!
 
 


Dad

Gud va bra !! Ha en skön och härlig dag over there..
Jag vill också åka karusell på Toy´s.. :)

Kram

2013-04-22 @ 12:07:10
Farmor & Farfar

Oj Elin vad mycket godsaker,dessa hade inte varken Farmor eller Farfar klarat av med våra dåliga tänder.
I dag har vi bokat en resa till Kreta en vecka i Maj det skall bli kul att göra något annat. Vi följer med i dina förehavande varje dag. Det bästa med dagen!!!!!
Stora kramar från oss.

2013-04-22 @ 17:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious