WASHINGTON D.C

  2013-11-12 / 03:58:00 / Livet som au pair /
 
Ja, Halli Hallå!
 
I helgen har jag, Lisa, Anna och Hanna varit i Washington! I fredags var jag ledig så då tog jag det bara väldigt lugnt här hemma innan jag åkte in till NYC där jag mötte upp Lisa och Anna, vi käkade på five guys och sen mötte vi upp Hanna, tog subwayn hem till Anna där vi alla sov och ställde klockan på 05.30 för att ta bussen till D.C.
Vi var framme vid halv tolv tiden, då checkade vi in på vårt fina hotell och sen gick vi på turist promenad, såg vita huset,  kapitolumet, Washington monument osv. Det tog oss bara 4-5 timmar ungefär och sedan bestämde vi oss för att gå och käka middag, vi begav oss till China Town där vi bodde. Jätte fint China Town, inte alls som det i NYC. Och hela D.C var verkligen jätte fint och rent! Sen jämför man nog en del med NYC, men där är så skitigt så alla städer är nog renare än NYC. Vi käkade i alla fall pasta på Vapiano, köpte sedan glass och var nerbäddade och nyduschade vid 7 på kvällen haha(vilka partypinglor). Vi åt glass och hyrde film, White house down, mest eftersom vi var i Washington tyckte vi att den passade.
Morgonen därpå gick vi ner och åt hotellfrukost, helt okej frukost faktiskt. Inte den bästa och inte den värsta, vi blev mätta och belåtna och sen begav vi oss med stadsbuss till Georgetown som var ett jätte mysigt område, lite småstads känsla. Där gick vi runt hela dagen och tittade i butiker, de andra tjejerna köpte cupcakes på ett mysigt cupcake ställe(skulle vilja ha en applåd för att stod emot cupcakesen). Vi tog stadsbussen tillbaka till China Town, åt kinamat och sen gick vi till vårt hotell, som förövrigt var jätte fint och låg perfekt och nära till allt.
Vid 4-tiden satt oss vi på bussen och halv nio var vi tillbaka i New York. Hade verkligen en jätte bra och rolig helg, så kul att göra en liten utflykt.
 
Här får ni en del bilder, mest bilder på oss men det får ni stå ut med. Och nej jag klarar inte av att vara normal på alla bilder.
 
Och bilderna är verkligen inte i någon ordning, men såhär får det bli...
 
 
 
 
 


Din broder

*Applåderar*

2013-11-13 @ 13:49:59
URL: http://blahimmel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious