LONG TIME AGO

  2014-02-12 / 17:27:43 / Livet som au pair /
Hej allihop,
 
Det börjar bli tröttsamt för det känns som om jag börjar varenda inlägg med ett förlåt, men verkligen, förlåt för min bloggning.. Det är nog inget jag ska satsa på i framtiden direkt.
Allt flyter på här, det har varit superbowl, helger i New York, nedräkningar till resemånaden, snö, snö, snö och ännu mer snö. Idag ska jag och min värdfamilj åka till Vermont där vi ska åka skidor, tar 5 timmar upp med bilen och så stannar vi tills på söndag.. Ska bli väldigt roligt eftersom jag bara åkt skidor en gång och alltså kommer vara totalt usel och det ska bli väldigt kul att komma till Vermont. Vi ska bo i min värdpappas föräldrars hus för dom har ett hus i Vermont och ett nere i Florida så nu när dom inte är där så passar vi på att låna det vilket är perfekt. Jag ska ta med mig kameran och ha mobilen med mig så jag kan fota allt där uppe, t.ex. när jag bryter ben osv.
Igår kväll slutade jag lite tidigare och Hanna kom och hämtade upp mig, vi körde till bion och tittade på That Awkward Moment som var så himla bra, blev förälskad i New York på nytt.(hur ska jag någonsin kunna lämna den här staden!?) Ni måste se den när den kommer ut i Sverige!
Annars händer det väl inte allt för mycket, jag försöker bocka av saker på min shoppinglista vilket går sådär, har bara 9 helger kvar här nu vilket är helt sjukt så jag måste försöka njuta så mycket som möjligt. Jag håller även på att försöka betala skatt, 313 dollar om jag ska vara exakt, onödiga pengar som jag hellre hade lagt på kläder. Måste försöka förstå mig på hur man skriver en check för det ska jag skicka med till skattekontoret, USA tror dom är före i allt men dom skriver fortfarande checkar här.. sen när gör man det i Sverige egentligen? Har nog aldrig sett någon skriva en där hemma.
Jag ska bara klaga lite på vädret också innan jag avslutar, jag är så HIMLA trött på detta, snö hela tiden, verkligen hela tiden och mer ska det tydligen bli.. Jag vill bara ha vår så att jag kan njuta av New York ordentligt och klä mig finare..
 
Det var nog allt för den här gången, så hörs vi om ett halvår då. See you then!
 
 
Lite bilder från Super Bowl helgen.. har aldrig någonsin sett så mycket folk på Times Square(Pappa du hade fått panik...)
 
 


Dad

Haha, ja jag hade fått panik, har klaustrofobi!!
Fasen va jag skulle vilja följa med och åka

Ha det jättebra och ta många fina bilder, det blir en once in a lifetime.

Pok
P

2014-02-12 @ 17:50:15
Farmor & Farfar

Hej Elin. Det låter kul att du ska åka skidor men det är väl kanske försent att tippsa dig om hur du ska valla skidorna... men när jag vallade hade jag BLÅ Svix för kallt före och RÖTT för varmt/töväder. Här hemma åker vi inte skidor fysiskt näääää vi tittar på Charlotte Calla när hon tar sina medaljer i Zortsi-OS. Nu om dagarna har vi lite vår, och snödropparna tittar fram i backen.
Njut av snön i alla fall, och din vistelse däröver.
Kramsnö från oos.

2014-02-13 @ 15:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious