VERMONT

  2014-02-19 / 03:40:40 / Livet som au pair /
Hej allihop!
 
Då var jag hemma från Vermont igen, har haft ett par riktigt bra dagar. Hela familjen tog bilen på onsdag eftermiddagen, bilturen tog ca 4 1/2 timme men gick ändå ganska så snabbt. Vi anlände sent på onsdagskvällen till min värdpappas föräldrars hus, dom bor i Florida under vintern så vi lånade deras hus. Jag och Tali delade rum nere i källaren och de andra sov två våningar upp.. På torsdagen hade Zoe en privatlektion medan vi andra gjorde lite ärende och tog det lugnt. Vi åt även frukost på en jätte mysig restaurang där dom hade världens godaste pannkakor, amerikanska fyllda med bär.. dreglar bara jag tänker på dom. På fredagen skulle jag ha en grupplektion där jag skulle lära mig lite mer hur jag skulle åka skidor, men det visade sig att jag var den enda i gruppen och att min lärare såklart var en ung 25årig kille som såg bra ut.. jätte roligt verkligen när jag ramlade när vi åkte i backen. Vi började med att åka på "the Bunny hill".. när jag var tillräckligt duktig så tog han med mig till de blå backarna där vi sedan åkte resten av lektionen! De andra dagarna åkte jag med Tali&Steve men de är betydligt bättre än mig, jag tog mig sakta men säkert ner från toppen av berget i alla fall. Dagarna bestod alltså av att vakna, äta frukost, åka till bergen, åka skidor, åka hem, duscha, ut och äta och hem och sova. På kvällarna brukade jag och Tali titta på film nere i vårt sovrum! Hade ett par mysiga dagar där och gillade verkligen den lilla byn vi bodde i..
 
Nu är allt som vanligt igen vilket är ganska så skönt och jag har ungefär bara 8 veckor kvar här vilket känns helt sjukt, men det ska ändå bli skönt att komma hem.. Längtar efter min familj och mina vänner!
Här kommer en massa bilder från Vermont, dom är i oordning men det får ni stå ut med..
 
 
 
 


Farmor & Farfar

Ett nytt löfte inom den alpina världen har visat framfötterna "eller" ? Du måste få uppleva det mesta däröver.. Här hemma är det snart vår, så tag vara på de 8 veckorna och njut av tillvaron. Kramar från oss.

2014-02-24 @ 17:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious