MADISON SQUARE GARDEN

  2014-01-24 / 03:23:38 / Livet som au pair /
Hej,
Förlåt för dålig uppdatering här på bloggen... ännu en gång. Men det är så himla tråkigt att blogga, försöker göra det då och då så att ni ska få en liten uppdatering om vad som händer här borta.
Min värdfamilj har i alla fall matchat med en ny au pair, en från Sverige! Hon landar i USA den 4 april och kommer sedan vara med mig under en veckas tid innan jag och Anna drar till Hawaii och Los Angeles(längtar SÅ).. Ska bli skönt att avsluta det här med au pair men samtidigt vill jag inte riktig lämna så det är mycket blandade känslor som snurrar i mitt huvud hela tiden.
Allt flyter på här som vanligt i alla fall, i fredags kom Hanna hit det var bestämt att vi skulle titta på bio men det slutade med att Tali jag och Hanna körde och handlade thai mat som vi åt här hemma, på lördagen sov jag ut och sen åkte jag in till NYC, mötte upp Anna&Lisa i Central Park, vi gick en snabb sväng in om Nike affären(vill köpa ett par byxor där men dom kostar 110 dollar........) sen tog vi subwayn ner till Union Square för att handla mat på Whole Foods, vi bestämde oss för tacos och åkte sedan hem till Anna där vi lagade jätte god tacos och hade en mysig kväll.
På söndagen åkte vi tre in till city igen och mötte upp Hanna, vi begav oss ner mot Soho där vi tittade runt i en massa affärer och hamnade som vanligt på vårt favoritställe Soho Park där vi åt lunch/middag. När det började bli kväll tog vi subwayn till Madison Square Garden där vi skulle titta på en NHL match, New York Rangers - Washington Capitals. Vi hade jätte dåliga platser och såg ingenting men som tur var så var där fyra stycken platser längre ner som var lediga och vi tog chansen och fick bra platser hela matchen. Det var verkligen jätte roligt att se ishockeyn, speciellt eftersom att vi befann oss på MSG och att snygga Henrik Lundqvist stod i mål.. Det var i alla fall en cool upplevelse som jag tycker alla borde göra.
 
Nu i veckan har där kommit en HEL del med snö här i New Jersey, det har varit halvdagar och lediga dagar från skolan så jag har jobbat en del.. Ska bli väldigt skönt att helgen snart är här.. det är bara imorgon kvar. Imorgon kväll ska jag ut och äta med Hanna, på lördag ska jag in till NYC med Tali och på söndag blir det bio och sushi med Caroline plus att det är Grammy Awards på tvn också som jag måste se!
 
Ha en jätte bra helg så hörs vi väl snart igen.. ska verkligen försöka blogga mer! PUSS!
 
bilderna är inte i någon riktig ordning men det får gå ändå...
 
 
 


Farmor & Farfar

Hej Elin. Inte illa att ha varit och sett Henke på MSD. Det var säkert en upplevelse, som många hade sett fram emot. Du verkar fortfarande ha fötterna där....och.... här, vilket inte är så konstigt att förstå för oss. Du får i alla fall uppleva mycket.....där, det blir nog skillnad .... här. Här hemma i Svedala är det "bara" lite vinter lagom kallt och lite snö. Ha det som du är värd, kramar som vanligt från oss, Farmor å Farfar.

2014-01-24 @ 17:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious