LÅNGHELG

  2013-12-04 / 05:30:00 / Livet som au pair /
Förlåt för dålig uppdatering här..
I torsdags var det Thanksgiving vilket var en trevlig högtid här i USA, inget speciellt egentligen men all släkt kom över och vi åt god mat, så som latkes(som är typ som hashbrows som man doppade i äpplemos) kalkon, gravy, sweet potato, något jätte gott ris, stuffing, cranberry apple pie osv. Männen tittade på american football som tydligen är ganska vanligt under Thanksgiving och sen blev det presentöppning i och med att Hannukah har börjat här, och eftersom min familj är judiska så blev det presentöppning. Kändes faktiskt som julafton. Efter Thanksgiving åkte jag in till NYC och mötte upp min skånska vän Anna för vi ville gå på Black Friday, det är dagen då det ofta är otroligt mycket rea och den startar på natten till fredagen så vi tänkte slå på stort och shoppa ordentligt på natten innan allt tog slut, till vår stora besvikelse var det knappt någon rea och vi begav oss hem till Anna för att sova. På lördagen tog vi en välbehövd sovmorgon, käkade frukost och sen begav vi oss ner till Soho för att titta i butiker. Mötte upp Lisa och satt oss på ett mysigt fik för att värma oss en stund innan vi mötte upp Hanna och hennes kompis från Sverige för att käka middag på Max Brenner. Sov över hos Anna till lördagen och på lördagen minns jag knappt vad vi gjorde haha, vi åt i alla fall pizza i Brooklyn innan vi ännu en gång begav oss hemåt till Anna där jag tillbringade ännu en natt(det låter som om vi har ett hemligt förhållande när jag skriver, där jag tillbringade ännu en natt, men det har vi inte, ni kan vara lugna)(fast jag har i för sig fått en egen tandborste där nu, kanske dags att bli sambos snart trots allt, jag måste sluta göra parenteser hela tiden och bara skriva det jag vill ha sagt.) På söndagen gick vi en sväng längs fifth avenue och sen åkte jag hem ganska tidigt för jag mådde inget vidare. Vaknade upp i måndags och mådde ännu värre, och idag har jag heller inte mått bra. Min värdpappa hämtade Zoe efter skolan  idag och tog henne till hennes aktivitet så jag började jobba vid 5 idag så att jag fick vila mig, känns lite bättre nu i alla fall. Får hoppas att det går över snart.
Vi har haft Hannukah present öppning varje kväll så jag har både fått en gosedjur, en julstrumpa med ett E på och ett VISA kort som var fyllt med 50 dollar, jo man tackar. Jag gav Zoe och Tali vars en One Direction handduk, min värdmamma fick en tröja hon velat ha och min värdpappa fick någon vinöppnar sak, dom blev mycket glada.
Onsdag imorgon vilket innebär att det snart är helg, och på lördag ska jag och Malin stalka One Direction i NYC, dom landade här idag och jag är mer än redo att stalka som aldrig förr. På söndag blir det nog julbak hemma hos Hanna i Montclair.
 
Ha en bra vecka, förlåt för långt inlägg.
 
 


Dad

Morning!
Hoppas du snart blir bättre drick varm god chocklad..
Här hemma händer det inte så mycket mer än att Linnea o jag dricker kaffe på morgnarna.. Haha . Du glömde berätta att du åkte båt till Ikea!! De e stort. Hälsa Henke

Pok

2013-12-04 @ 06:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious