IKEA

  2013-06-17 / 04:10:00 / Livet som au pair /
Hej alla där hemma!
 
Idag åkte jag en sväng till Sverige med Hanna, tog bara 35 minuter och kostade inte alls lika mycket som ett flyg, kändes precis som jag var i Malmö när jag gick runt där, dock är vårt Ikea i Malmö lite finare men ändå så skönt att åka dit, käkade lite köttbullar(som inte va speciellt goda för jag gillar ju bara hemgjorda) med potatismos, lingonsylt och brunsås! Till efterätt blev det en äppelpaj med vaniljsås, mums fillibabba! Köpte med mig två brödmixar och en nyponsoppa! Innan vi bestämde att vi skulle åka till Ikea så åt vi det goda brödet hemma hos Hanna, hon hade nämligen köpt det på Ikea när hon varit där tidigare och det var helt otroligt gott, därför var jag tvungen att köpa två.
Man såg Newarks flygplats från Ikea, tänkte på er där hemma, såg till och med Terminal B, på onsdag ska jag köra dit igen! Det är helt klart svårare att köra ute på Newark men jag är stolt över mig själv att jag klarade det, Malmö kommer bli en Peace of cake att köra i när jag kommer hem härifrån. Tittade förresten upp parkeringen till flygplatsen pappa, 6 dollar för en timme om man ville parkera nära vilket jag vill, så jag parkerar där i en timme, mer behöver jag väl inte? Och dessutom har jag blivit duktig på att hitta överallt här borta, jag som knappt kunde vägen till mossby när jag åkte hemifrån kan nu ta mig nästan överallt utan en GPS, eller ja om det är ett nytt ställe jag ska till använder jag såklart GPS:en men annars funkar det bra utan!
När vi var nöjda och belåtna efter köttbullarna åkte vi hem till Hanna, hängde på hennes rum för att sedan köra och köpa en stor smoothie, sätta oss i en park en stund och sen körde jag hem. Har haft en lugn och skön helg, imorgon börjar en ny vecka.. en bra vecka! Imorgon ska jag köra Power Hour på gymmet har jag bestämt mig för, det är ett pass och det låter ju lite spännande med Power Hour, får se vad det är för någon helt enkelt!
 
Fortsätt att sova så gott hemma i Sverige för det ska jag också göra nu, god natt!
 
Och jätte bra med tusen kronor i sparbössan farmor&farfar.. ni kommer bli miljonärer om ni fortsätter såhär.. Om ni blir miljonärer, glöm inte att jag är ert barnbarn, jag kan ta hand om pengarna åt er om ni tycker att ni har för mycket eller så!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious