Mat

  2013-06-07 / 04:13:52 / Livet som au pair /

Jag tänkte innan jag åkte hit att jag skulle gå upp i vikt, va orolig för att jag skulle äta för mycket. Nu har jag det andra problemet.. Vad ska jag äta? Ibland känns det som att amerikanare äter jätte mycket när man ser på tv och så, även när man är här. Men när man sen lever i en familj så märker man att dom äter knappt något.. De flesta familjer äter inte ihop, inklusive min. Jag hade gjort allt i min värld för att få äta svensk mat just nu, en riktigt god korv stroganoff som pappa gör, eller mammas goda kålpudding. Vet inte vad jag ska göra med den här maten längre.. Föräldrarna verkar aldrig äta och barnen äter bara skit mat.. Och jag då? Ska jag ställa mig och laga mat till mig själv? I så fall får jag göra det.. För jag klarar inte detta längre.. Jag måste ha riktig mat.



Farmor & Farfar

Vem har lagt in de här bilderna ? det verkar vara Svensk husmanskost, eller ?

2013-06-07 @ 19:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious