MEMORIAL WEEKEND

  2013-05-27 / 03:01:41 / Allmänt /
Hej Sverige, tänkte att jag skulle skriva lite om min helg som varit.. Åkte in vid tolv tiden till city för att möta upp Hanna och Anna, vi åkte till Soho och gick och shoppade hela dagen, köpte ett par jätte fina ballerina från Steve Madden men jag får så otrolig skoskav av dom att jag vet inte vad men jag ska försöka gå med dom ändå, köpte även en jätte fin långklänning som ni kan se på bilderna, trosor från Victoria's Secret och så råkade jag köpa en Marc Jacobs klocka.. Den är så himla fin, är helt kär i den, så nu har jag en rosé färgad och en silvrig klocka, alldeles perfekt! Vi åt sedan på Vapiano och sen mötte vi upp Veronica och vi gick och åt på Max Benner, chokladrestaurang typ, otroligt god fondue, måste ta med er dit! Ligger vi Union Square. Sen åkte vi till Anna och sov där. Började söndagen med en jätte god brunch och sen gick vi från Brooklyn in till New York över Brooklyn Bridge, super fin utsikt!
Imorgon är jag ledig så jag ska in till New York imorgon igen och hänga i Central Park.. Ska bli riktigt fint väder imorgon. Hoppas ni där hemma har de bra!
 
Åt på Dean&Deluca som är om Saluhallen typ.. Olika diskar med massor av olika saker att äta, tog en god sallad och en paj med spenat och tomat.
Hanna&Anna i Soho
 
 
Empire State Building var upplyst i USA:s färger
 
La inte ner mina bestick en enda gång under den här måltiden.. men det gör jag i för sig aldrig när där är mat framför mig
Jag idag i Brooklyn
Goda brunchen
Fin utsikt från Brooklyn Bridge
Turist Elin
Och min fina nya klocka
 
Nu ska jag och Daisy fortsätta titta på Hangover II som går på tvn!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Dad

Men herregud vad massa fina bilder! Du verkar ha det ganska okej tycker jag...
Tyvärr har jag inga bilder att lägga upp ( dom håller på att asfaltera i skurup)
Ha en härlig dag igen.. I den centrala parken

2013-05-27 @ 06:58:58
Farmor & Farfar

Hallå tjejen. Du tycks ha mycket aktiviteter fortfarande, mycke mat och kläder samt utflykter.
Vi bara undrar när du jobbar? men det är inget att skriva om. Här hemma rullar det på som vanligt, men den sommar vi väntar på får vi tydligen vänta på ytterligare några veckor. Vi lever och mår gott.
Kraaaaamar från oss.

2013-05-27 @ 18:39:23
Therese (f.d aupair i livingston)

Hej! Vad roligt att du hörde av dig och att du är i Livingston, la precis till dig på bloglovin, kul att följa någon som bor på samma ställe man själv gjort så att man känner igen sig hela tiden tänkte jag :) Härligt att höra att du trivs bra och det ser ut som att du redan hunnit med att hänga i NY en hel del osv!
Nja, just i Livingston kanske det inte finns några sevärdheter, jag spenderade nog mest tid på gymmet, Starbucks, hos vänner och hemma där jag bodde på 9 cottage terrace (ligger kanske 5-6 min gångväg från Starbucks i hörnet på liv.ave och mt.plesent - visst är de dom vägarna som möts där?
Jag tycker att du såklart ska utforska New York och allt som hör till, jag tyckte det var jätte kul att gå på broadway musikaler och någon konsert hann jag också med! Sedan passade jag på att resa en del på semestrar, rese-månaden så det rekomenderar jag starkt att du gör när du får chansen. Kanske bara en weekend till Boston, Washington D.C, Philadelphia eller så.. Man kan ta billiga bussar från Penn station typ! Också om du får ledigt längre så finns ju hela resten av landet såklart att utforska. Jag tyckte jätte mycket om Miami, San Fransisco, Los Angeles och Grand Canyon. Jag tyckte kanske inte att Las vegas var så kul då man inte fyllt 21 år, för då får man inte riktigt uppleva Las vegas på riktigt eftersom att man inte lagligt kan dricka/spela.

Jag brukade ta tåget från SO när jag åkte in med min bästa aupairvän angelica som bodde där. Men annars tyckte jag att det var rätt bekvämt att ta bussen också så kunde man kliva på alldeles utanför huset typ, (längsmed mt.pleasent ave) och så hamnade man på port authority på bra precis 1 timme :-)

Några parker kan jag inte komma på, på rak arm. jag bruklade ta promenader till biblioteket och typ sitta där kring high school å läsa en bok typ i solen :-) och tränade gjorde jag mest på gymmet så de blev inte så att jag utforskade några bra ställen att springa på riktigt.

Vilken aupair var innan hon som är där med dig nu? antar att den innan hon är nån man var där samtidigt med, kom ju hem för 1,5 år sedan så om jag förstått rätt på din blogg så kom väl den tjejen precis då säkert. Och vilken gata/var i samhället bor ni? :) Min värdffamilj heter Chisaricks, är det några dina barn, värdföräldrar är bekanta med? :) mejla gärna på [email protected]

ha det bra och jätte kul att få följa din blogg (hoppas det är ok såklart..?)

2013-05-31 @ 09:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious