MIN HELG

  2013-05-13 / 16:00:00 / Allmänt /
Hej allihop, dålig bloggning här på senaste tiden.. men som ett litet förlåt för det så kommer här ett mega inlägg så om ni inte orkar läsa mer, sluta nu eller fortsätt och se vad jag har gjort i helgen!
 
Fredagen: Jag var så himla trött så jag körde och köpte mig en stor frozen yogurt, la mig i min nybäddade säng och tittade på filmen Safe Haven, en bra film tyckte jag, låg i mörkret i min ensamhet, åt frozen yogurt och grät haha, låter otroligt ensamt och tråkigt men det var skönt att bara inte göra någonting alls.
 
Lördagen: Åkte in till city på morgonen, mötte upp Anna, vi kollade lite i butiker innan vi tog subwayn ut till Queens där vi mötte upp Charlotte, Rasmus och Veronica. Vi tittade på baseball N.Y Mets mot Pirates från Pittsburgh, fattade verkligen ingenting av matchen eller reglerna överhuvudtaget men det var en rolig upplevelse. Det kändes otroligt amerikanskt när man satt där, vi köpte friterad kyckling och pommes, satt där i våra Mets tröjor och tittade på baseball. Där var till och med "Kiss cam" kan det bli mer amerikanskt än så? När vädret började bli lite sämre bestämde Anna och jag oss för att åka in till city igen, och tur var väl det för himlen öppnade sig ungefär 5 minuter efter vi gått och det bara öste ner, vi stod under tak så det var nemas problemas för oss. När vi kom in till city gick vi och letade efter ett froen yogurt ställe, hamnade på Pinkberry där dom tyvärr tog upp yogurten till oss men det var ändå otroligt gott, sen gick vi till en bio, jätte fin gammal bio, och såg filmen "The Great Gatsby" med Leonardo DiCaprio.. Alltså den killen.. Finns inga ord för hur snygg han är. Första gången han har medverkan i filmen, så vänder han sig om och säger "I'm Gatsby", jag får gåshud bara jag tänker på det, och alla i hela biosalongen applåderade.. så det var inte bara Anna och jag som tyckte han var snygg. Filmen var faktiskt ganska bra, och den var otroligt fint gjord, jätte fin i 3D! Efter filmen gick vi mot Subwayn, vi gick runt hörnet typ och vipps så var vi på Times Square.. Ibland känns det så sjukt att vara här.. Har filmat till er så ska försöka lägga upp filmen. Vi tog i alla fall subwayn hem till henne där vi beställde biljetter till *trumvirvel* JUSTIN TIMBERLAKE & JAY Z'S konsert på Yankee Stadium den 19 juli, om jag längtar? JA! Ska bli så himla roligt.. Har så mycket att se framemot nu, känns riktigt bra!
Här anländer jag alltid när jag tar tåget in till city
Så himla söt
Vi hade riktigt bra platser
En snygg skåning tittar på baseball
 
Glömde säga att vi stannade till på Grand Central Station, det kändes verkligen som om man var med i en film. Den enda som saknades var Justin Timberlake.. Ni vet i "Friends with benefits"? Där sjunger han ju för Mila Kunis..
Och sen tog vi subwayen från Times Square hem till Anna där jag sov över
 
Söndag: Vaknade upp hos Anna och åt en god frukost, sen tog vi subwayen in till city, gick igenom Central Park och kom till Upper East Side.. Man märker direkt när man är där.. Ni ska se hur folk klär sig, och för att inte tala om bilarna.. Såklart så var där ingen kändis som ville visa sig där när vi var där.. Vi gick 16 gator neråt för att hitta Magnolia Bakery(Det är där Sarah Jessica Parker handlar cupcakes i Sex and the City) Vi råkade(observera råkade) handla vars en pizza slice på vägen.. Vi hittade till slut Magnolia Bakery där vi köpte vars en cupcake som var väldigt god, jag skojar inte om vi tryckte i oss den på 2 minuter.. helt hopplösa haha!
Sen gick vi i lite butiker och sen besökte vi Dylan's Candy Bar, har ju redan varit där en gång.. men ni vet mig och godis... det gifter sig så bra, så jag och Anna köpte oss lite godis där inne innan vi begav oss mot Times Square, vi tittade inne på Forever 21 och sen tog vi vars en otroligt god smoothie inne på Jamba Juice.. var så himla skönt att sätta sig ner efter att ha gått så himla mycket.. Sen gick vi mot Madison Square Garden för jag skulle ta tåget hem.. Vi tänkte att, varför inte gå och titta i lite butiker innan vi ska åka hem, det slutade med att jag köpte ett par Steve Madden sandaler och en långkjol inne på H&M.. Den här helgen har varit så himla dyr att jag knappt vågade titta på mitt bankkonto.. Vilket jag inte skulle gjort heller, när jag gick in på appen visade den att jag hade 4 dollar kvar haha, jag har ju inte ens råd med bensin! Äsch..får ju lön igen på fredag!
 
Mina inköp i helgen blev:
En långkjol från H&M
Steve Madden sandaler
Randig tröja från Forever 21
Blått träningslinne från Forever 21
Öronhänge från Forever 21
 
Nu ska jag iväg och gymma, vi hörs! Puss
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Dad

Tjillevippen!
Låter som en fantasisk weekend, tur att jag inte var med.. Hade med all säkerhet lagt på mig 3 kg. Här hemma har vi haft "trädgårds helg" så nu börjar det ta sig..

Håll nu i slantarna för jag vill bli bjuden på något häftigt när vi kommer, längtar!!!!!

Puss o kram
Jag har skickat dig en länk ( på mail) där du kan följa mig på golftävlingen imorgon

2013-05-13 @ 16:12:08
Din broder

Låter som om du har det otroligt bra där borta. Synd att pengarna alltid åker iväg när man gör roliga saker. Varför liksom?

Ska bli kul att skypa imorgon :)

2013-05-13 @ 18:33:50
URL: http://blahimmel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious