HALLOWEEN

  2013-11-01 / 17:06:17 / Livet som au pair /
Då har man varit med om en amerikansk högtid också, Halloween. Så himla fräckt, inte alls som i Sverige, betydligt större här. Zoe hade parad i skolan, så när jag hämtade henne var hon utklädd till pirat, så himla söt! Sen åkte vi hem och åt lite. Vi åkte sedan till ett populärt trick or treat ställe här i Livingston, där var SÅ mycket folk och alla barn var så fint utklädda, här är det inte att man bara sätter på sig en mask så är det klart utan här klär dom ut sig i riktigta kostymer, och ofta är dom inte läskiga utan man kan klä ut sig till precis vad man vill. Man har heller inget bus här som vi har i Sverige utan barnen får bara godis av alla dom knackar på hos, där vi var och gjorde trick or treat knackade man dock inte på dörren utan alla dörrar var redan öppna och personerna som bodde i huset stod med en stor skål med godis och gav ut till alla barn som kom. Ett av husen i området hade till och med gjort om hela sitt hus till ett spökhus, man gick upp längst deras uppfart typ där man stötte på olika läskiga personer som skrämde en(jag blev skit rädd haha, och jag gick där med två barn.. försökte uppföra mig och inte bli rädd) och när man kom till deras dörr fick man godis, där var även ett hus som också var ett spökhus där dom hade gjort om hela sitt garage till ett läskigt rum, godis fanns längst in i garaget.
När vi kände oss klara där åkte hela familjen hem igen och jag och Zoe gick trick or treat här på vår gata, alla tyckte att hon var jätte söt och gav henne hur mycket godis som helst. Sen åkte hela familjen, förutom jag och Zoe, till Syracuse igårkväll så nu är det bara jag och Zoe kvar här vilket är ganska mysigt tycker jag, ikväll har jag tänkt att vi ska göra vår egen pizza och titta på film, och imorgon ska vi nog bowla, titta på bio och sen har hon en fotbollsmatch. På söndag blir det NYC för min del! Och när jag och Zoe var ensamma hemma igårkväll kom här folk och sa bus eller godis till oss också, men eftersom att vi inte hade något godis(mamma, dom tog allt vårt godis som vi hade i skålen där ute, precis som du sa) så improviserade vi och gav dom lite pretzels och fruit snacks, bättre än inget helt enkelt!
 
Här kommer en hel del bilder,
 
Hösten har verkligen kommit till New Jersey nu och här är så himla fint. Jag och Zoe åkte och valde ut en pumpa som vi sedan gjorde vid när vi kom hem(men hjälp av min vp)
 
 
Fick knappt bilder på tjejerna för dom var så ivriga!
Zoe och hennes kompis som var utklädd till en i bandet KISS
Här har vi ingången till "spökhuset"
Här har vi det andra spökhuset
vår fina pumpa
Söt pirat som väntar på att folk ska öppna dörren så att hon kan få godis
 
Zoe och hennes bästa kompis vid skolan
 
 
 
 
 
 


Dad

Hätigt att få vara med om.
Fräck pumpa Steve hade gjort

När är det tänkt att gå och kolla New York Rangers?

Kisses and hugs


2013-11-01 @ 18:12:09
Din broder

Jag är ju världens segaste. Men du skrev en kommentar på min blogg för 12 dagar sen. Här kommer ett svar.
Jag saknar dig med. Tack så mycket :) Ja det är jätte skönt att vara ensam hemma. Känns verkligen som det är dags att flytta hemma från. De har varit hemma denna veckan men nu har de åkt iväg igen. Det var ganska skönt :)

Kul att fira Halloween i USA. Det är verkligen så mycket större där :)

2013-11-03 @ 20:41:53
URL: http://blahimmel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious