HALLI HALLÅ

  2013-10-28 / 17:44:00 / Livet som au pair /
Då var det måndag igen, helgerna går så himla snabbt! Jag gillar måndagar för nu har Zoe börjat på after school activity där hon gör Rainbow loom så jag hämtar henne vid kvart i 4 istället för tjugo i 3 så det är jätte skönt. Sen blir det Reading class och OT, alltså en väldigt skön dag trots att det är måndag. Jag gör inte allt för mycket under min lediga tid, jag körde till CVS och handlade lipbalm och pads till ansiktet(kul fakta va haha?) och sen var jag så himla sugen på Panera Bread's sallad och soppa så det fick bli det till lunch, inget mig emot.
I helgen har jag gått i skolan, vi måste läsa 6 credits under vårt år här så den här helgen fick jag ihop 3 credits. Slutade tidigare i fredags och tog tåget till NYC där jag mötte upp Hanna och Anna för att ta tåget till Long Island, tog en amerikansk skolbuss(då kan man checka av att man har åkt en sådan också i sitt liv) till skolan, skolan och området är väldigt mysigt och så men där är absolut ingenting att göra, jag fick panik. Vi gick i alla fall Social Media och Marketing tror jag det hette och lektionerna var väldigt intressanta, läraren var jätte bra(han påminde mig om Lasse Kronér), vi arbetade i grupper, tittade på filmen "The social network" och satt i klassrummet. Vi slutade alltid tidigare än alla andra på kvällarna för att han var så snäll, jätte skönt att slutade tidigare, men vi hade inte ett dugg att göra och rummet vi sov i var så äckligt haha.. men en helg funkar. Läraren sa även att vi var en av de bästa klasserna han haft, han kanske säger så till alla? Vem vet..
Vi slutade tidigare på söndagen också efter våra presentationer i grupperna, så då åkte vi tillbaka till älskade NYC, shoppade och åt frozen yogurt.
 
Och jag måste flika in och säga, STORY OF MY LIFE!!! Herregud vilken jäkla bra låt, den är så fin! Lyssnar på den hela hela tiden för att lära mig texten, det spekuleras att videon ska släppas på onsdag men jag och min one direction vän Malin har kommit fram till att det borde vara mer nyheter om det i så fall så att vi directioners kan slå Miley Cyrus Wrecking Ball video.. måste få fler visningar än Miley! Bara en månad kvar till hela deras album släpps.. Om jag längtar? Dum fråga.
 
 
 
Vem kommer på dessa lådor? Smakade verkligen skit
På skolan hade dom en vägg där man kunde skriva vad man ville göra innan man dör.. jag hoppas min går i uppfyllelse! (min är den tredje bilden.. om det nu är någon som inte listat ut det)
Han läser väl min blogg så då fixar han nog ett möte va?
 
 
 
 
 


Farmor & Farfar

Hallå Halli själv tjejen. Nu när du gått i plugget igen och lärt dig en massa Amerikanska ting, vad är det då du skall hoppa på, blir du aldrig fullärd ?
Här i "Svedala" har det stormat över ett dygn nu men nu har stormen bedarrat, med mycket skador till följd. Får just nu info om Linnea, (Mats-Farmor) per telefon att det ordnar sig för Linnea Ej så omfattande som Linnea var rädd för. Nu får du slappa inför nästa uppdrag !!!! Stora Kramar som vanligt från oss.

2013-10-29 @ 17:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious