IN NEW JERSEY

  2013-04-16 / 02:05:46 / Livet som au pair /
Hej Sverige
Ligger just nu i min hotellsäng på hotellet i New Jersey och tänkte att jag kunde skriva om hur jag har haft det. Gick upp halv tre, alla flygresor gick bra även om jag knappt kunde sova eller äta på planet, men då är allt precis som vanligt när jag befinner mig på ett flygplan.
Åkte en shuttle buss till hotellet, som det var problem med så fick ringa och säga att dom skulle komma och hämta oss och det löste sig. När vi kom till hotellet gick vi igenom en massa viktig information och sen har vi fått göra vad vi vill, vi svenskar har hängt ihop så vi åt på hotellets restaurang där vi au pairer kan välja från en meny med olika rätter där en rätt kostar 15 dollar och så ingår där dricka, taxes och dricks. Sen har vi kollat runt på hotellet, suttit i lobbyn och så avslutade vi kvällen med lite pingis i ett sällskapsrum för oss au pairer. Allting känns bra än så länge även om jag inte riktigt förstår att jag är här, fint väder har vi i alla fall! Det enda jag inte gillar är att dela rum med folk jag inte alls känner från andra länder, vi är helt olika. Jag är ju i min säng nu och de är inte tillbaka än(delar rum med en fransk och en från brasilien) och jag vill bara sova men jag känner att jag kan inte precis sova när dom kommer in på rummet, känns ju lite sådär...
Saknar alla där hemma, tänker på er hela tiden. Min pyjamas luktade vårt tvättmedel, såna små saker får mig att längta hem.. men det går nog snart över!
Vi svenskar ska träffas i lobbyn imorgon klockan 7 för att äta frukost tillsammans och sen så börjar lektionerna klockan 8, sen blir det New York tour, ska bli roligt även om jag sett det mesta redan!
Vi hörs imorgon, puss!
 
Några bilder från idag, bild på Evelina, Karin och Rebecka utanför hotellet och hotellets lobby.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious