ETT HALLELUJA MOMENT

  2013-11-15 / 03:35:45 / Livet som au pair /
Idag bestämde hanna&jag oss för att göra en dagsutflykt medan våra värdbarn var i skolan. Så vi åkte hem till Sverige en sväng, inte bokstavligt talat direkt, utan vi åkte till underbara fina Ikea. Tack Ingvar Kamprad för att du kom på detta och att det blev så stort och kom till USA. Det känns alltid precis som man är i Sverige så fort man går in där. Vi tittade möbler, åt köttbullar, potatismos och lingonsylt(hederlig vanlig mat, amerikanarna borde lära sig, där är förresten ingen som tar köttbullar i restaurangen. Såg till och med äldre män som tog friterad kyckling med pommes och ketchup.. Come on) 
Vi handlade även mat från shoppen där, jag fick med mig, julmust, lussebullar, pepparkakor och chokladbollar. Gissa vad jag äter nu? En lussebulle och en pepparkaka, till detta dricker jag julmust.. Förlåt för uttrycket, men fy fan vad gott detta var alltså! 

Sådär ja, då har jag tillägnat nästan ett helt inlägg till enbart mat, bra gjort Elin. Och nu pratar jag om mig själv i tredje person också.. Det här går bara utför så jag avslutar innan jag börjar dra dåliga ordvitsar eller nått. 







Dad

Haha.. Du e rolig du..

Kan säga dig att ikea inte alls är kul att komma till
Bara om dom serverar kålpudding!

Ha en härlig dag&helg å du: grattis till 7 månader !!

Snart kommer du him
Pok

2013-11-15 @ 07:38:12
Farmor & Farfar

Morsning Elin. Det är bra om du blir nöjd med att gå på IKEA, det blir ju en atmosfär av Sverige i liten skala. ÅÅÅÅÅ--du vi kan väl slå ihop Påsk Pingst och Midsommar och fira JUUUlen när du återvänder efter äventyret over there. Jaaa vi kan lika väl lägga till surströmmingen också. Och ostkaka med grädde/jordgubbar och sylt, säger Farmor. I kväll håller Mats tummarna för att Zlatan skall göra många mål, för att Sverige skall gå till VM-slutspelet i Brasilien... Heja Svedala....Ja vi håller också tummarna ( i smyg ) Må så gott "gumman"tills vi hörs igen BAMSEKRAMAR som vanligt från oss.

2013-11-15 @ 16:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious