OCTOBER 11-14

  2013-10-15 / 02:54:00 / Livet som au pair /
Hej mina vänner,
Ännu en helg har passerat vilket gick alldeles snabbt som vanligt men jag hade i alla fall en jätte bra helg. I fredags var jag bara här hemma med Tali och Zoe, vi tittade på Masterchef Junior som var jätte bra.. nya fredagsprogrammet helt klart. I lördags kom Anna till mig, vi hängde på Lifetime och gick på det mest pinsamma dans pass jag någonsin gått på, jag kan inte dansa, till och med instruktören påpekade det, då förstår ni hur pinsamt det var. Sen kom Hanna hem till mig, vi körde alla tre och handlade mat tills kvällen, gjorde pannacotta, åkte till Starbucks och sen gick vi en sväng. På kvällen lagade vi kyckling som var fylld med gorgonzola, klyftpotatis och gorgonzola sås plus en sallad, det godaste jag ätit på 6 månader. Smakade som hemma. Vi avslutade kvällen med vår egengjorda vita choklad pannacotta och filmen "Columbus has fallen" vilket var en väldigt bra film. Anna sov över hos mig och på söndagen åkte vi till in till city, mötte upp Hanna, gick och åt scones(som mer smakade som kakor) på Alice Tea Cup och sen gick vi en sväng nere i Soho innan vi tog subwayn mot Times Square, och vem var inte nere vid Christoper Street's station samtidigt som oss om inte självaste Henrik Lundqvist? Starstruck som jag är så blev jag ju helt crazy, och efter att Hanna hade hoppat av subwayn bestämde Anna och jag oss för att förfölja honom(vi är ganska creepy, stackars kille egentligen). Vi hoppade i alla fall av på samma station som honom och följde honom hela vägen hem så nu vet man var Henrik bor, jo man tackar.
 
Idag har det varit Columbus day här i USA så Zoe har varit ledig från skolan, Zoe, jag och Tali började dagen med att göra Rainbow Looms vilket är armband som man gör på en speciell bräda som är gjord av plast typ, det är otroligt populärt här och alla barn har det, antingen som armband, halsband eller ringar.. Så den trenden lär väl komma till Sverige i början av 2035 kanske. Sen begav jag och Zoe oss till en pizzeria för att möta upp en av hennes kompisar, käkade pizza och sen åkte vi till deras hus, flickorna lekte jätte bra så jag och tjejens nanny satt bara och pratade. Sen blev det Reading class och OT på eftermiddagen.
 
Hoppas allt är bra med er där hemma!
Förresten, Anna och Hanna har tagit några av bilderna, ingen stöldrisk uppstod.
 
Lördagen
Jag tog med Hanna och Anna till Bel Air... alltså dessa hus, finner inga ord.
 
Lördagen
Väldigt koncentrerad....
Henke baby
 
Man ser det kanske inte, men dom har gjort det jätte fint i South Orange med ljusslingor i alla träd.. God jul typ?
 
Och lite bilder från idag
Trött liten tjej
 
 
 


Din broder

Coola armband !! Stackar Henke !! haha xD

2013-10-15 @ 18:57:08
URL: http://blahimmel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious