NEW YEARS AND WILLIAMSBURG

  2014-01-03 / 03:47:00 / Livet som au pair /
När mamma hade åkt hem packade jag väskan för att åka till Hanna på nyårsafton, jobbade först till tre på eftermiddagen innan jag åkte hem till Hanna där även hennes syster befann sig. Vi gjorde oss ordning innan vi begav oss in till NYC för att försöka hitta någonstans att äta och för att möta upp Lisa, i hamnade på Vapiano och jag och Lisa delade på den godaste pizzan jag ätit sen jag kom hit, smakade som en vanlig hederlig pizza. Vi begav oss sedan till klubben där vi skulle fira in det nya året, vi fick ett stort svart X på handen för att vi var under 21 men det tog vi snabbt bort inne på toaletten för att det var så pinsamt att ha det stora X:et på handen.. Stället var SÅ litet och de släppte in alldeles för mycket folk så vi stod på samma plats ända fram till tolvslaget.. såg the ball drop på tvn, skålade in det nya året med bubbelvatten och ångrade att inte var på Times Square istället.. Vi tog bussen hem vid kvart i 1, ja på nyårsafton. Så rolig var den haha.. men det är inte kul när man är under 21, känner sig som 10 igen plus att det var svinkallt ute så att stå på Times Square hade väl varit rena döden..
Sov över hos Hanna och den 1 januari åkte Elise, Hanna och jag till Williamsburg, gick en sväng där och hamnade på ett mysigt fik där vi åt lunch. Åkte sedan hem ganska tidigt och spenderade resten av kvällen med Tali&Zoe som blev väldigt glada över att jag var hemma tidigare än vanligt.
Idag var första skoldagen och allt är nu tillbaka som vanligt igen, imorgon är skolorna inställda dock på grund av snön och stormen som ska komma så får jobba hela dagen, men det ska nog gå bra. Till och med borgmästaren hade uttalat sig att det skulle bli ett jäkla väder.. Vi får väl se. Jobbar lördag också och sen på söndag ska jag på gospel med Malin(som tyvärr åker hem nästa vecka), Ida, Hanna, Elise, Lisa och två andra tjejer. Blir nog jätte roligt! Ha en underbar resterande vecka!
 
Hanna har tagit alla bilder
Vi trodde att vi hittade ett svensk konditori.. gick in och där var inget svenskt.. Hur kan dom ens säga att det är ett svenskt konditori när det inte ens finns en chokladboll eller kanelbulle där inne?
 
 
 


Farmor & Farfar

Hej Elin och god fortsättning på ditt USA-år. Vi läser att du blev glad när mamma kom över och att ni hade det mysigt tillsammans. Här i "Svedala" råder det full Höst med blåst och regn, SÅ DU:: tag vara på snön nu när den "faller" där borta, åååå -åk skidor å pulka så mycket du kan, för det kan du inte till våren när du kommer hem igen. Kramar som vanligt från oss.

2014-01-03 @ 18:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious